Vonzó munkahely – munkahelyi egészségfejlesztés
Egyre több munkáltató fedezi fel, hogy mennyire fontos jó munkahelyi légkör, a vonzó munkahely. Napjainkban egyre nyilván valóbbá válik, hogy egy cég sikere a munkatársakban rejlik. Ezért ma már megkerülhetetlen a munkahelyi egészségfejlesztés. Lehet bármilyen korszerű, számítógéppel vezérelt technika, automatizált gépsor, azt mindig az ember kezeli.
Korábban, amikor a kiválasztás során „megfelelő szakemberről” beszéltünk, első sorban a munkakör betöltéséhez szükséges kompetenciákat értettük.
Nyilvánvaló, alapvető a megszerzett tudás (képzettség, végzettség, szakmai tapasztalat), nagyon fontos a lelkesedés, a cég iránti hűség, a munkába fektetett energia, és manapság nem utolsó sorban az egészség is.
Lehetne rémisztő statisztikákat hozni, hogy betegség, baleset által mennyi munkanap veszik kárba. Ez kár a dolgozónak és a cégnek egyaránt.
Arról is lehetne sokat írni, hogy egészséges munkavállaló jobban teljesít, jobban terhelhető, kevesebb hiányzásból származó- és egészségügyi kiadást, valamint kevesebb munkahelyi konfliktust jelent.
Ezek egy része talán számszerűsíthető. Van azonban egy sereg számokban nem kifejezhető tényező is. Az olyan munkahelyeken, ahol foglalkoznak munkatársak egészségével nő a dolgozók cég iránti lojalitása, motiváltsága és elkötelezettsége.
Ez az újfajta gondolkodás egyféle szemléletváltást és némi pénzt követel meg a cégtulajdonostól, de eredménye sokszorosa lehet a ráfordításnak.
Nem kell nagy dolgokra, nagy durranásra gondolni. Egyszerű, a munkatársaknak nyújtott szolgáltatások, apró figyelmességek – munkahelyi igénybevételnek megfelelő masszázs, munkahelyi torna, egészséggel, helyes életmóddal kapcsolatos előadások, beszélgetések, stb. – már megteszik hatásukat.
A bölcs és előrelátó tulajdonos kiaknázza a munkahelyi egészségfejlesztésben rejlő lehetőségeket, és azt a cég hasznára fordítja.
Fontos! A munkahelyi egészségfejlesztés ne legyen a cafetéria eleme, része. Az a tapasztalat, hogy a munkatársak nagy többsége sajnálja magától ezt a pénzt, inkább mást választ, és nem az egészséget. Ezt a pénzt pedig a cégtulajdonos az egészségre szánta így pedig nem éri el a kívánt célt.